29 January, 2007

Jambatan Pulau Indah - Spot Pemancing II


Roof tu pula cukup tinggi untuk orang dewasa berjalan dari satu tiang ke tiang yang lain. Di setaip tiang akan ada lubang di roof untuk turun dan naik tangga ke atau dari lantai tiang. Lantai/base tiang tersebut cukup besar. Kalau 80 orang berdiri pun saya rasa belum penuh. Namun selalunya setiap masa, kurang dari 10 orang pemancing ada di setiap tiang. Buat apa nak ramai2 kan, tiang kan banyak!. Lantai tiang tu mungkin selebar 20 kaki dan sepanjang 60 kaki. Boleh berkelah di situ sambil menikmati udara segar laut dan pemandangan yg cantik. Tapi kanak2 kurang sesuai kerana kita perlu naik tangga yang tinggi.
Bila berjalan di roof tersebut, kita akan nampak permukaan laut di bawah kaki kita. Tinggi roof tu sekitar 30 kaki dari paras laut. Lagi kita berjalan ke tengah jambatan, lagi tinggilah tiang tersebut.
Ahad lepas saya, Azuan dan BOB memancing di jambatan itu. BOB nampak gayat bila berjalan di roof yang menggunakan kayu jarang seperti jambatan gantung itu. Walaubagaimanapun roof itu menggunakan kayu dan penyokong keluli yang kukuh. Azuan yang baru pertama kali ke situ nampak begitu teruja.
Air laut nampak kehijauan. Ikan todak kecil bermain-main di permukaan. Sudah ada beberapa pemancing di tiang 6 sejak malam sebelumnya. Ada satu couple yang baru tiba yang saya rasa selain memancing, juga jual minyak. Angin bertiup syahdu dan suasana yang redup menyebabkan masing2 tidak sabar untuk memancing..

No comments: